Wednesday, June 3, 2009

ANTARA MANOHARA,MAIZAWATI, STADIUM SULTAN MIZAN ZAINAL ABIDIN, DAN MUKTAMAR PAS PUSAT





Isu Manohara





Krisis rumahtangga Kerabat Diraja Kelantan (Tengku Mohamad Fakhry Sultan Ismail Petra dengan Isterinya, Manohara Odelia Pinot) menjadi isu besar kedua-dua negara.Tuduhan yang agak berat dan serius terhadap Tengku Mohamad Fakhry Sultan Ismail Petra dan institusi Diraja Kelantan oleh bekas modelling Indonesia ini seharus dan seamatnya ditangani dengan bijak dan berhati-hati.


Mindaramadhan melihat isu ini perlu disiasat secara teliti dan baik demi membersihkan imej kedua-dua belah pihak.Dalam isu sebesar ini saya menyokong padangan Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP) yang menyarankan agar pihak berkuasa tidak melihat sahaja perkara ini, tetapi perlu menyiasat dakwaan tersebut di samping mendapatkan jawapan di pihak Tengku Temenggung mahupun dipihak Manohara sendiri.Krisis yang memungkinkan pandangan negetif media antarabangsa sebegini perlu meletakkan nilai-nilai keadilan pada yang hak. Disamping mengamalkan pembelaan tanpa perjudis. Kita tidak mahu isu-isu yang sebegini terus mencemari nilai-nilai kemuliaan Malaysia pada pandagan umat-umat dunia..Tanganilah dengan bijak dan berhikmah..mindaramadhan mendoakan kedua-dua pihak mencapai kefahaman secara penyelesaian terbaik.AMINNN..




Isu Maizawati





Juga antara yang mendapat liputan media Malaysia.Selepas selesainya kes penceraian Abby Abadi yang mengemparkan industri tanah air dengan 'tertangkap basahnya' Norman dengan Memey kini timbul pula isu pergolakan rumahtangga Ustaz Akhil Hayy. Inilah dunia selebriti tidak putus-putus dengan isu pergolakan rumahtangga. Kalau dulu isu sebegini cukup menjadi 'kerahsiaan', tetapi pada zaman yang pernuh dengan ONLINE isu 'kerahsian' menjadi isu 'keterbukaan'. Cukup bahaya..dan cukup bahaya! mindaramadhan berhadap isu Akhil Hayy menjaya ditangani dengan baik dan bijaksana . Kepada yang dicop 'pihak ketiga' rasanye eloklah mendiamkan diri terlebih dahulu.Atas semangat aman dan shahih, mindaramadhan berharap ada jalan penyelesaian terbaik yang hakiki demi menyenangkan semua pihak.


Isu Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin


Mengemparkan dan memalukan!! Runtuh 1 monumen sukan bertaraf jutaan ringgit..Aib dan terus mengaibkan.Bagaimana stadium yg dibina begitu hebat rekabentuknya boleh menyembah bumi? Bagaimana?Bagaimana?Bagaiman?Bagaimana? dan bagaimana?.Projek stadium yang menelan belanja RM270 juta itu, yang dirasmikan pada 10 Mei 2008, mengalami kerosakan yang begitu teruk, walaupun usianya baru mencecah setahun.Amat malang bagi dunia sukan Malaysia. Dimana silapnya?..Klu diimbas, isu Jejambat MRR2 juga turut berada dalam situasi sebegini.Jejambat yang menelan kos 'Kepok'an RM juga mengalami stuktur tidak kukuh dengan mengalami keretakan yang memaksa pengunaanya diminimakan.Alhamdululillah ketika itu MRR2 tidaklah runtuh sepertimana yang berlaku di Terengganu. Pihak kerajaan tidak kira 'Barisan' mahupun 'Pakatan' bersegeralah membendung segala jenis runtuhan..tidak dikesampingkan keruntuhan akhlak dan keruntuhan agama itu sendiri. Usah kita bergegar memperdebatkan isu runtuhan bangunan tetapi keruntuhan akhlak muda mudi Malaysia tidak pula kita perjuangankan. Berdirilah Demi Kebenaran dan Keadilan.



MUKTAMAR TAHUNAN PAS KE-55


Jika Muktamar Pas tahun lepas menyentuh isu muqabalah bersama UMNO menjadi topik hangat dewan..nampak gayanya isu yang sama seakan berbangkit.Walaupun ditenggelami pelbagai isu yang memeranjatkan dunia politik tanah air, PAS masih dibelenggu isu hangat yang seolah-olah tiada sudah...

Isu Gabungan dengan UMNO!!

Spekulasi yang berlegar dan panas dikalangan ahli PAS sekali lagi dijawab oleh Pimpinan Tertinggi PAS Pusat yang mana tetap menyatakan bahawa tidak ada usaha untuk bersengkongkol dengan UMNO BN.Namun yang menjadi persoalan dan perkiraan mindaramadhan kenapa ada usaha-usaha untuk mengelirukan ahli-ahli PAS ini?Seolah-olah ada segolongan puak-puak tertentu yang memainkan sentimen dan spekulasi percantuman 2 kuasa politik yang cukup berpengaruh ini. Hairan dan ajaib..

Apapun mindaramadhan sebagai individu yang tidak memihak kepada sebarang fahaman politik berharap tidak ada unsur-unsur yang membawa perpecahan Islam..AMINN.

2 comments:

budak comel 89 said...

salam
saya tak berapa nak paham
apa kena mengena isu
pergolakan rumahtangga dengan
isu stadium yang rosak walaupon baru setahun dibina & isu mutammar pas
bagi saya antara 3 isu tersebut tak ada kena mengena antara satu sama laen ......
cam mana 2 ....
betoi 2 confius ...

Luth Textile said...

kesian stadium..
kesian kat anak raja kelantan..

depa dok kecoh sgt..

 

Designed by Simply Fabulous Blogger Templates